آمار سایت

بازدیدکنندگان : 1370076
ما 16 مهمان آنلاین داریم
مسوول قربانی شدن "آراس" 3 ساله کیست؟/ طعم تلخ محروميت در ايلام چاپ فرستادن به ایمیل
خبر
سه شنبه, 04 تیر 1392 ساعت 09:16
  “آراس فتح الهی “ کودک سه ساله ایلامی که بدنبال تزریق " سفتر یاکسون دچار مرگ مغری شد و امروز برای همیشه رفت همه و مخصوصا خانواده اش را به این فکر فرو برده است که آیا او قربانی بی احتیاطی شده است ؟ و این بی احتیاطی از جانب چه کسانی رخ داده است ؟/پدر بزرگ "آراس" ماجرا را اینگونه شرح می دهد که پدر و مادرش پس از مراجعه به پزشک اطفال شهر ایلام نسخه پیچیده شده دکتر را برای تزریق به درمانگاه مهر می برند و پس از تزریق آمپول به منزل می آیند که حال "آراس " غیر طبیعی می شود و حالت تشنج پیدا می کند.

 


“آراس فتح الهی “ کودک سه ساله ایلامی که بدنبال تزریق " سفتر یاکسون دچار مرگ مغری شد و امروز برای همیشه رفت همه و مخصوصا خانواده اش را به این فکر فرو برده است که آیا او قربانی بی احتیاطی شده است ؟ و این بی احتیاطی از جانب چه کسانی رخ داده است ؟

امروز بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام شاهد خانواده ای داغدار بود که 3 روز پیش کودک خود را نزد پزشک می برند تا هیچگاه شاهد ناخوشی اش نباشند غافل از اینکه آراس 3 ساله آنها 3 روز بعد داغدارشان می کند و برای همیشه می رود.

پدر بزرگ "آراس" ماجرا را اینگونه شرح می دهد که پدر و مادرش پس از مراجعه به پزشک اطفال شهر ایلام نسخه پیچیده شده دکتر را برای تزریق به درمانگاه مهر می برند و پس از تزریق آمپول به منزل می آیند که حال "آراس " غیر طبیعی می شود و حالت تشنج پیدا می کند.

پس از مراجعه مجدد به در مانگاه مهر وقتی حال فرزند 3 ساله بدتر می شود او را به بیمارستان امام می رسانند و پس از بستری شدن در” آی.سی .یو” بعد از 3 روز فوت می کند.

دکتر سلمانی پور پزشکی که آمپول "سفتریاکسون " را برای این کودک تجویز کرده بود گفت: با توجه به مریضی این کودک ، این آمپول را پس از معاینات لازم تجویز کرده ام و هیچگونه مشکلی در تجویز دارو وجود نداشته است.

دکتر عبدالنور کرد جمشیدی پزشک معالج "آراس" در گفتگو با خبرنگار ایسنای منطقه ایلام گفت : بعد از ورود آراس 3 ساله به بیمارستان با وجود اینکه ظاهر بیمار حکایت از مرگ مغزی او داشت اما مورد معاینات مختلف قرار گرفت و سی تی اسکن شد و بعد از آن با وجود اینکه در آی. سی. یو با کمبود جا مواجه بودیم این کودک بستری شد اما همانگونه که پیش بینی هم می شد کودک دچار مرگ مغزی شده فوت کرد.

وی دلیل این اتفاق را نرسیدن اکسیژن به مغز او دانست و گفت: اگر کمتر از 2 دقیقه این روند به طول بینجامد مرگ حتما اتفاق خواهد افتاد و ظاهرا این اتفاق برای آراس بیش از 10 دقیقه به طول می انجامد.

این پزشک متخصص اطفال گفت : طبق قانون باید تزریقاتی های درمانگاهها و مراکز اورژانس دارای "ترالی تزریقات " باشند تا در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از این قبیل اکسیژن را به فرد بیمار وصل کرده و به مراکز تخصصی برسانند.

حشمت الله تقی پور مدیر درمانگاه مهر در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این پدر و مادر در حالی به این درمانگاه مراجعه کردند که اذعان کردند فرزند آنها تا کنون 3 بار به او "سفتریاکسون " تزریق شده است و بعد از انجام تزریق کودک 3 ساله در سلامتی کامل در آغوش پدر مطب را ترک کرده است و تزریقاتی درمانگاه وظیفه خود را طبق نسخه تجویزی پزشک کاملا انجام داده است.

وی با بیان اینکه 20 دقیقه بعد والدین و فرزند در حالیکه فرزند 3 ساله در آغوش مادر به درمانگاه وارد می شود اما بلافاصله قبل از هر گونه رسیدگی از طرف پرسنل درمانگاه ، درمانگاه را ترک می کند و با ماشین شخصی فرزند را به اورژانس می رسانند ادامه داد: مشخص نیست که در این فاصله تزریق توسط تزریقات درمانگاه تا برگشت دوباره و رفتن به بیمارستان چه اتفاقی افتاده است و مهم این است که کودک بعد از تزریق سالم از درمانگاه خارج می شود.

مدیر در مانگاه مهر ایلام گفت : حوزه اختیار پرستار خارج از درمانگاه نیست و پرستار نمی تواند مریضی را که در درمانگاه نمی ماند همراهی کند.

تقی پور تاکید کرد : پزشکان پزشک قانونی باید دلیل را تشخیص دهند.

وی با اظهار تاسف و عرض تسلیت به خانواده "آراس" گفت : اگر پدر و مادر این فرزند در بازگشت مجدد به درمانگاه صبر می کردند تا کمک های اولیه به بیمار شود و یا اکسیژن به فرزندشان وصل شود با عجله در مانگاه را ترک می کنند شاید این اتفاق نمی افتاد.

مدیر درمانگاه مهر در جواب این سوال خبرنگار ایسنا، که آیا محلول خاصی به آمپول تجویزی برای کاهش درد آن اضافه نشده است که خطر آفرین باشد گفت : نه، هر آنچه پزشک تجویز می کند و بیمار همراه می آورد تزریق می کنیم ، هر چند برخی اوقات پزشکان محلول هایی از این قبیل را نیز تجویز می نمایند اما در مورد این بیمار هیچ محلولی همراه داروها نبوده است و بهترین شاهد پدر این کودک است و خوشبختانه درمانگاه ما فاقد داروخانه است که این امکان را برای ما ایجاد کند که چنین محلولی را به آمپول های تجویزی اضافه کنیم .

وی گفت : در مورد علت مرگ "آراس" پزشک قانونی نظر نهایی را اعلام خواهد کرد گفت: با توجه به اینکه پدر و مادر اظهار کرده اند که کودک آنها تاکنون 2 بار سفتر یاکسون به او تزریق شده است بعید است دلیل مرگ حساسیت به این دارو باشد.

این گزارش در حال کامل شدن است .

منبع ايسنا- ايلام

آخرین بروز رسانی در سه شنبه, 04 تیر 1392 ساعت 09:45
 

نظرات  

 
+1 #2 محمد 05 تیر 1392 ساعت 18:59
آقای تقی پور خوب است این را هم توضیح دهید که درمانگاه مهر از چه پزشکانی استفاده می کند ؟ چند سال پیش بنده همسرم را که به شدت از درد معده به خود می پیچید به درمانگاه مهر بردم و در اتاق پزشک با مرد جوانی مواجه شدم که ظاهرا دانشجوی پزشکی بود و با مهر یک خانم پزشک دفترچه ها را مهر می کرد و نسخه تجویز می کرد برای همسر من 120 عدد قرص از چند نوع مختلف نوشت که اگر بی تدبیری می کردم و نسخه را می گرفتم همین اتفاق تکرار میشد و خوشبختانه همان شب ااو را نزد پزشک دیگری بردم و مشکل حل شد . عده ای با جان مردم مثل آب خوردن بازی می کنند و ککشان هم نمی گزد!
نقل قول
 
 
+1 #1 وبگرد 05 تیر 1392 ساعت 05:39
ناپزشکان ایلامی خطاهای زیادی در امر طبابت مرتکب می شوند و هیچ کس با آنها برخورد نمی کند یکی از این ناپزشکان باعث مرگ مادرم شد چند سال پیش که مادرم ناخوش احوال بود او را به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام بردیم که دکتر شیفت بلافاصله برایش سرم قندی تجویز کرد غافل از این که قندمادرم بالاست و همین عامل باعث شد مادر سکته کند و بمیرد.
از آن روز نفرینشان کرده ام .
نقل قول
 

افزودن نظر

کد امنیتی
تصویر جدید

JSG_SUPPORT